понеділок, 12 березня 2012 р.

Ремоделінг у бібліотеці: з досвіду Деснянської ЦБС м.Києва

З кожним роком бібліотекам стає все важче виборювати право надавати користувачеві першочергові інформаційні послуги в інформаційному суспільстві. Нові технології та мережа Інтернет стимулювали нетрадиційних провайдерів до проникнення на ринок інформаційних послуг, традиційно занятих бібліотеками.

Для того , щоб не втратити свої позиції, публічним бібліотекам необхідно розробляти нову концепцію в організації роботи відділів обслуговування, змінювати їх структуру.

Насамперед це стосується читальних залів, фонди яких традиційно формувалися довідковою літературою, словниками, енциклопедіями, підручниками з різних предметів та ін.

Сьогодні читальні зали публічних бібліотек не користуються такою популярністю як, скажімо, у 1980-ті та 1990-ті роки і заповнюються не на „всі сто”.

Бібліотеки Деснянської ЦБС міста Києва завжди працюють для задоволення читацьких потреб та постійно вдосконалюють бібліотечні послуги, розширюють доступ до інформаційних ресурсів та планують комфортність приміщень.

Для того, щоб відповідати очікуванням наших користувачів, бібліотечні фахівці регулярно вивчають їхню думку та впроваджують зміни, які, за їхніми відгуками, зроблять наші бібліотеки найкращим місцем для задоволення потреб у навчанні, самоосвіті, цікавому та змістовному проведенні свого вільного часу.

Так, у порядку експерименту, у центральній бібліотеці №141Деснянського району (колективний член УБА) в лютому 2012 року відбувся ремоделінг - зміна структури відділу обслуговування. Результатом змін стало злиття фондів абонементу, читальної зали та частини фонду відділу організації та використання книжкових фондів, що надає можливість особисто ознайомитися та користуватися майже всім книжковим фондом бібліотеки , який розташований в одній залі. Зручність в пошуку необхідної літератури та інформації в концептуально новому відділі забезпечили чергові бібліотекарі ।


Користувачі були приємно здивовані. Для них у відділі обслуговування організовані такі зони: зони відпочинку, дитяча зона, зона для роботи з літературою та іншими документами безпосередньо в бібліотеці, комп’ютерна зона з підключенням до мережі Інтернет, сектор періодичних видань та конференц-зал।

У більшості випадків, коли мова йде про зміни, реорганізацію тощо, виникає питання коштів, які необхідні для вирішення поставлених завдань. І відразу відпадає бажання щось змінювати. Але інколи, для того, щоб щось змінити, необхідно тільки перебудувати свою свідомість та переконати у цьому колектив, зробити їх своїми однодумцями.

Директор Деснянської ЦБС м.Києва Курило Т.І.

Немає коментарів:

Дописати коментар